Boekrecensie De magische energie van natuurrituelen - Beate Tschirch

Wendy • apr. 30, 2024
Boekrecensie De magische energie van natuurrituelen - Beate Tschirc

Recensie over De magische energie van natuurrituelen

Voel je opnieuw verbonden met jezelf en de wereld om je heen met behulp van de magische energie van de natuurrituelen in dit boek. Volg het ritme van de seizoenen en werk maand na maand aan een nieuw focusthema voor meer verbondenheid met de natuur en met jezelf. Van meditatie tot journaling, leer dankzij de kracht van rituelen je aandacht opnieuw op jezelf en je doelen richten en manifesteer zo het leven dat jij wil. Gebrocheerde uitgave met flappen.

De natuur maakt me altijd nieuwsgierig en ik leer steeds meer hoe je met de seizoenen mee kunt leven. Dit boek heeft als ondertitel "Leer leven op het ritme van de seizoenen voor meer innerlijke kracht en geluk"   Op het schutblad staat een overzicht van de maanden en de focusthema's. Er komen veel interessante thema's aan bod in het boek, zoals Moed, vertrouwen, dankbaarheid en loslaten zijn enkele van deze thema's.

In de inhoud zie je een overzicht over de basis van de rituelen en hoe je dit boek kunt gebruiken in je leven. Elke maand krijg je boeiende informatie over wat we van de natuur kunnen leren, tips, dagboekvragen voor zelfreflectie, tips voor bijpassende edelstenen, oliën en geneeskrachtige planten, bijzondere kracht- en natuur rituelen, meditatie en aks er een jaarcyclusfeest is dan staat daar ook veel informatie over.

De uitleg die je gegeven wordt is erg duidelijk geschreven, je kunt alles zo toepassen op je leven zoals je het zelf wilt doen. Als het allemaal nieuw voor je is dan is de uitleg erg duidelijk en kun je er zelf mee aan de slag gaan. Mocht je al bekend zijn met rituelen dan geeft het vast ook nog veel leuke tips. Je kunt je dagelijkse ritueel starten, de vollemaan rituelen uitvoeren en de verschillende rituelen die ook gegeven worden uitvoeren. Dit alles helpt je om te leren dat je dankzij de kracht van de rituelen je aandacht op jezelf en je doelen gaat richten en zo je leven manifesteert zoals jij het wilt hebben.

Het is een interessant boek wat je meer verbondenheid met de natuur en jezelf geeft.

De magische energie van natuurrituelen - Beate Tschirc

Uitgeverij: Deltas