Boekrecensie De Work-Life Revolutie - Mariska Fissette

Wendy • apr. 15, 2024

Recensie over De Work-Life Revolutie

Reken af met perfectionisme, prestatiedruk en overuren en ga voor een leven met meer balans en betekenis

Steeds meer mensen voelen zich overweldigd door ‘alles wat moet’. Agenda’s vol vergaderingen en sociale verplichtingen, vragen en verzoekjes van anderen en regels die ze zichzelf opgelegd hebben zorgen ervoor dat ze zich gestrest, geleefd en opgebrand voelen.

Als dit ook voor jou geldt, vraag je dan eens af: is dit het leven dat je wilt leiden? Of ben je klaar voor de Work-Life Revolutie en wil je bewuste stappen zetten naar meer rust, betekenis en geluk in je leven en werk?

Gedragspsycholoog Mariska Fissette daagt de traditionele opvattingen over werk-privébalans uit en stelt dat werk en privéleven niet twee afzonderlijke gebieden zijn, maar juist één geheel vormen. Mariska duikt dieper in actuele thema’s zoals focus, rust, alleen-tijd, het uiten van emoties, zelfliefde en het smeden van diepere connecties. In dit boek deelt ze inspirerende inzichten en praktische tips die je kunnen helpen om interne en externe obstakels te overwinnen en je leven en werk in de richting te sturen die je diep vanbinnen het allerliefst op wilt.

Bij het lezen van de titel werd ik al erg benieuwd naar de inhoud van het boek, de synopsis maakt al meteen duidelijk dat dit een boek is wat ik wel wil lezen en waar ik hoop dat ik er goede ideeën uit  kan halen.

De inhoud laat zien dat het boek als een reis is, waarbij je verschillende stops maakt om inzichten en tips te krijgen. In het eerste hoofdstuk wordt al meteen duidelijk hoeveel kennis Mariska Fissette heeft en waar ze het allemaal geleerd heeft.

'Dit boek is bedoeld als een liefdevolle aanmoediging van mij aan jou om je leven te leven zoals je diep vanbinnen altijd hebt gewenst."

Elk hoofdstuk pakt een uitdaging aan, zo komt Je innerlijke kompas vinden, focus houden, rust nemen, alleen-tijd pakken,  ruimte maken voor je emoties, zelfliefde omarmen en diepe connecties maken met anderen. Er komt per hoofdstuk een deel theorie en verschillende oefeningen aan bod. Het boek is zo geschreven dat je eruit kunt pikken wat je op dit moment kunt gebruiken. Het is geen concreet stappenplan, dus als iets je aanspreekt dan kun je daarmee verder gaan.

De tekst in het boek is zo geschreven dat het fijn leest, het klinkt als een wijze les die je aanhoort. Er worden verschillende voorbeelden gegeven die duidelijk maken wat er bedoeld wordt. Ook staan er verschillende oefeningen in het boek die je stof tot nadenken geven. Er staan ook verschillende audio oefeningen in het boek die je met een QR code kunt beluisteren.

Het boek laat je zien wat je als persoon nodig hebt en waarom dat dat zo is. Het laat je daarna nadenken hoe dat nu in je eigen leven gaat. Het geeft je ook tips die je makkelijk kunt toepassen in je eigen leven. Mocht je na het lezen van dit boek meer informatie over een onderwerp willen dan staat er achterin het boek nog een lijst met literatuur die je kunt lezen.

Het is een boek wat erg toegankelijk is, je hoeft nog geen burnout te hebben om je leven te kunnen verbeteren. En juist als je de tips in kleine stappen integreert in je leven zal het ervoor zorgen dat je goed voor jezelf  gaat zorgen, wat er natuurlijk voor zorgt dat je goed in je vel zit en goed voor anderen kunt zorgen. Een win-win situatie. Dit maakt het boek tot een echte aanrader voor iedereen die wel wat beter voor zichzelf kan zorgen.

De Work-Life Revolutie - Mariska Fissette

Uitgeverij: Volt

Pagina's:  200 pagina's, Papaerback