Boekrecensie Wervelende wereld: Bijen - Camilla de La Bedoyère

Wendy • apr. 08, 2024

Recensie over Wervelende wereld: Bijen

Duik in de betoverende wereld van de bij. Ontdek het geheime leven van deze zoete strijder. Word een trotse beschermer van de kleine helden. In dit boek leer je in wat simpele stappen om je in te zetten voor bijen. Geniet van de prachtige illustraties van prijswinnend illustrator Philip Giordano terwijl je leert over de cruciale rol die bijen spelen in ons ecosysteem. Laat de zoete revolutie beginnen - voor bijen en voor de wereld om ons heen!

De cover laat al goed de wereld van bijen zien. De illustraties zijn gemaakt door Philip Giordano en zijn onrealistisch getekend. Maar laten wel goed zien waar de uitleg over gaat. Als je de inhoud bekijkt zie je al meteen dat je veel informatie over de bijen kunt verwachten.

De uitleg is erg duidelijk en uitgebreid, naast de gewone uitleg staan er ook Latijnse benamingen bij. Dat maakt dat het boek voor een grotere leeftijdscategorie ingezet kan worden. Na het lezen van het boek weet je hoe bijen in elkaar zitten, wat ze doen, hoe ze leven, welke bijen er zijn en nog veel meer. Het boek staat ook vol weetjes over de bijen. Het is een leerzaam boek wat duidelijk maakt dat bijen door verschillende oorzaken in nood zijn. Maar misschien nog wel belangrijker, het laat je zien wat je kunt doen om bijen te helpen.

Het is een erg interessant boek wat alle aspecten van de wereld van bijen aan bod brengt. Het is geschikt voor kinderen vanaf 6 jaar en geeft hen op een makkelijke manier veel informatie over de bijen. Hierdoor is het erg geschikt om op scholen te gebruiken, helemaal nu de lente er weer aan komt en dit de goede tijd is om bij vriendelijke bloemen te zaaien.

Wervelende wereld: Bijen - Camilla de La Bedoyère

Uitgeverij: Fontaine Uitgevers

Pagina's:  48 pagina's, Hardcover