Boekrecensie Bob Popcorn - Maranke Rinck

Uitgeverij : Querido
ISBN : 9789045122809
Aantal pagina’s : 154
Verschijningsdatum : September 2019

Het boek is hier te koop

Over de auteur:
Maranke is kinderboekenschrijver, haar man Martijn van der Linden illustreert haar boeken, ze hebben al diverse prijzen gewonnen zoals de gouden penseel, zilveren griffel en het Apeldoorns uiltje. Ook geeft ze voor de schrijverscentrale en de schoolschrijver workshops en lezingen over kinderboeken. Ook schrijft ze teksten voor musea, educatieve uitgeverijen, zorginstellingen en maatschappelijke organisaties.

Ellis houdt van popcorn, ze eet het elke dag. Op een dag maakt ze popcorn en gebeurd er iets vreemds. Een van de maïskorrels poft niet , maar hij wordt zo groot als een kiwi. Er komen 2 armen en 2 benen uit. Hij kijkt Ellis aan en hij kijkt heel boos. Het mannetje zegt dat hij Bob heet, het is geen gemakkelijk type. Hij slaapt niet, is humeurig en eet ontzettend veel. Ellis weet niet echt wat ze met hem aan moet en wil dat hij weg gaat, maar ja waar moet hij naar toe.

Ik had al zoveel over het boek gehoord dat ik er erg benieuwd naar was. Mijn zoon van 10 jaar heeft dyslexie en wilde het boek ook erg graag lezen, dus dat kwam goed uit. Toen het boek binnen kwam hebben we er meteen doorheen gebladerd. Wat een mooie tekeningen staan erin. Voor kinderen is het een erg fijn boek om te lezen. De regels zijn niet te lang en de alinea’s zijn ook lekker kort. De tekst afgewisseld met mooie tekeningen maakt dat het een geweldig kinderboek is. Het verhaal op zich is ook erg goed bedacht, hoe leuk zijn de avonturen van een popcorn mannetje dat ook nog eens praat.

Ik vind het een geweldig boek, de manier waarop Bob tot leven komt en hoe hij zijn avontuur beleefd. Het is erg goed geschreven en voor kinderen een heel gaaf verhaal. Het is mooi te lezen dat Ellis twee vaders heeft. Dit boek zou ik vroeger graag gelezen hebben. Ben erg nieuwsgierig naar het volgende deel.

5/5 sterren