Boekrecensie Het familiehotel van Sapphire Bay - Holly Martin

Wendy • mei 13, 2021
Het familiehotel van Sapphire Bay - Holly Martin

Holly Martin

Haar eerste kennismaking met het feit dat ze een gepubliceerde auteur was, was het winnen van de Sunlouger-wedstrijd voor korte verhalen. Haar korte verhaal werd gepubliceerd in de Sunlounger-bloemlezing naast enkele van haar favoriete romanschrijvers. Ze is de bestsellerauteur van 26 boeken die wereldwijd meer dan een miljoen boeken verkopen. Haar boeken zijn vertaald in het Frans, Duits, Italiaans, Nederlands, Bulgaars, Ests, Turks en Russisch.’ In 2020 zijn 'Het dorpje Happiness' en 'Het geschenk van Happiness' uitgekomen, dit jaar volgt de nieuwe serie 'De zussen van Jewel Island'.

Recensie over Het familiehotel van Sapphire Bay

De heerlijke feelgoodroman ‘Het familiehotel van Sapphire Bay’ van Holly Martin gaat over Aria, die al haar hele leven op Jewel Island woont. Zelfs toen haar zussen Clover en Skye vertrokken, bleef zij achter bij haar vader om te helpen met het runnen van het familiehotel. Een jaar na hun vaders dood, is Aria genoodzaakt om het hotel te verkopen. Als de knappe Noah, een man die veel hotels opknapt, die zomer op Jewel Island verblijft, lijkt het een geschenk uit de hemel. Aria wil de relatie graag professioneel houden, maar Noah heeft een geheim dat Aria’s hele leven op z’n kop zal zetten.

Het is Holly weer gelukt om er een lekker Feelgood verhaal van te maken wat je in één keer uit wil lezen. De omgeving is zo uitgebreid geschreven dat je je op het eiland waant. De weg ernaar toe is ook erg bijzonder om te lezen, je ziet het bijna voor je. In het verhaal komen veel personages voor, haar zussen, Clover en Skye, Noah, personeel en eilandbewoners. Van iedereen kom je wel iets te weten, en haar zussen en Noah komen uitgebreid aan bod.  Iedereen moet Aria wel in hun hart sluiten, wat een lief mens is dat.  Je moet wel gaan houden van iemand die zo begaan is met anderen.  Het is mooi te lezen wat ze meemaakt in het verhaal. Het gaat erover dat je, ondanks wat je hebt meegemaakt in je jeugd, toch je dromen achterna kunt gaan.

Er gebeurd veel in het verhaal,  maar de rode draad komt er steeds weer in terug.  Door de korte hoofdstukken en het woordgebruik is dit een fijn boek.  Het boek is met veel snelheid geschreven, de tijdspanne die het hoek omvat is niet erg lang, er wordt gezegd twee weken, maar er is zoveel gebeurd dat het toch zeker wel langer lijkt.

Dit boek is het eerste deel uit de Zussen van Jewel Island serie, deel twee Een gouden gloed over Ruby Falls komt in Juli uit en deel drie De zoete verleiding van Emerald Cove komt in September uit.  Dat is weer iets om naar uit te kijken.

Ga direct naar Gevonden op Bol.com.

Uitgever: Zomer & Keuning

Pagina's:  320  pagina's, Paperback