Boekrecensie Het winkeltje in Cockleberry Bay - Nicola May

Wendy • mrt. 24, 2022

Nicola May

Nicola May is een romcom-superster. Ze is de auteur van een tiental romantische komedies, die allemaal in de bestsellerlijsten van Kindle zijn verschenen. Twee van hen won prijzen op het Festival of Romance, en een ander werd uitgeroepen ebook van de week in The Sun . The Corner Shop in Cockleberry Bay werd in januari 2019 het bestverkochte Kindle-boek in het VK, in alle genres, en was in dat jaar de op twee na bestverkochte roman van Amazon.

Ze woont in de buurt van de renbaan van Ascot met haar zwart-witte reddingskat, Stan.

Recensie over Het winkeltje in Cockleberry Bay

100 procent Britse feelgood, dat is 'Het winkeltje in Cockleberry Bay' van Nicola May. Het zit hoofdpersoon Rosa Larkin allemaal niet mee. Als ze een vervallen winkeltje erft in een rustig dorpje in Devon, denkt ze eerst aan verkopen. Helaas voor haar zit er een clausule bij de erfenis waarin bepaald is dat de winkel niet verkocht mag worden. Ze mag hem alleen nalaten aan iemand die het verdient. Rosa besluit het een kans te geven en vertrekt met haar teckel Hot naar Devon. Ze zet alles op alles om het winkeltje in Cockleberry Bay tot een succes te maken. Maar ze kan het niet alleen. Gelukkig zijn er genoeg locals die haar een handje willen helpen... of tegenwerken. Nicola May stopt in 'Het winkeltje in Cockleberry Bay' lekker veel kleurrijke personages en allerlei twists.

Dit boek is een kennismaking met de serie Cockleberry Bay. In dit boek leer je Rosa en Hot erg goed kennen.  De manier waarop ze aan haar winkel komt is de rode draad draad van het verhaal. Eromheen ontstaan er leuke vriendschappen en gebeuren er soms vervelende dingen. In het verhaal kom je allerlei verschillende personages tegen, ze zijn niet allemaal welwillend om Rosa vooruit te helpen.

De personages worden niet echt uitgediept, bij sommige had je wel wat meer willen weten. Na het lezen van het boek blijft het idee hangen dat de meeste mannen op elkaar lijken. Het verhaal leest lekker en er zit voldoende snelheid in. De gebeurtenissen worden oppervlakkig geschreven, sommige situaties geven het gevoel dat er iets mist. Mijn favoriete personage is normaal gezien meestal het hoofdpersonage maar aangezien ze in het verhaal al drie keer  seks heeft met een getrouwde man of één die een vriendin heeft. Is voor dit boek is Hot, de hond de leukste personage.

Dit boek stond al erg lang op mijn lijstje om te lezen, misschien waren de verwachtingen daardoor ook wat hoger. Nicola May heeft andere boeken geschreven die beter zijn. Ik ga toch ook nog een keer het tweede deel lezen, ga er van uit dat ze als schrijfster groeit in het verhaal.

Het is een boek wat lekker snel leest en veel in gebeurd.

Score: 6,5

Cockleberry Bay 1 - Het winkeltje in Cockleberry Bay