Boekrecensie Laser game- Maren Stoffels

Wendy • nov 30, 2022
Boekrecensie Laser game- Maren Stoffels

Maren Stoffels

Maren Stoffels (13 januari 1988, Amsterdam) groeide op in haar geboortestad bij haar ouders en oudere broer Wadse. Zodra Maren kon schrijven deed ze het. Op haar negende maakte ze haar eerste boek, over een eskimootje dat zijn vader zoekt. Via auteur Hans Kuyper zocht ze contact met uitgeverij Leopold. Die publiceerde in 2005 haar eerste boek Dreadlocks & Lippenstift. Na haar debuut zijn er veel boeken verschenen bij dezelfde uitgeverij. Meer dan ooit wil Maren schrijven, schrijven en nog eens schrijven!

Tijdens de schoolbezoeken die ze doet via stichting SSS merkt ze dat de lezers haar boeken vooral leuk vinden omdat ze er zoveel in herkennen. De thema’s in haar boeken zijn o.a. anorexia, gepest worden, homoseksualiteit, verliefdheid, jezelf durven zijn en vriendschap.

Recensie over Laser Game

Gamen voor je leven: spannende thriller voor 10+.

Silvijn en Noor hebben knallende ruzie met twee klasgenoten. Ze besluiten het uit te vechten in de lasergame arena van Silvijns ouders. In de nacht. Als er niemand is. Maar dan dringen twee figuren met bivakmutsen de gamehal binnen. De inbrekers zijn gewapend en Silvijn en Noor zullen moeten samenwerken met hun klasgenoten om de nacht te overleven...

De cover van het boek ziet er erg spannend uit, iemand komt uit een gang met allemaal felle verlichting gerend. De ondertitel 'Rennen voor je leven'  maakt het allemaal nog spannender.  Het verhaal is vanaf het begin af aan al spannend, je wordt er ook meteen in meegezogen. Je komt erachter waarom Silvijn en Noor ruzie hebben met de rest van hun klas. En hoe ze regelen dat ze 's nachts het kunnen uitvechten in de lasergamehal.

Het verhaal leest erg fijn, je leert  over de personages wat je nodig hebt voor het verdere verhaal. De spanning wordt bij de kennismaking al opgebouwd en loopt steeds meer op. Als je aan het lezen bent wil je ook weten hoe het afloopt.  Hoewel niet iedereen ouders met een lasergamehal heeft, zou het verhaal dichtbij de realiteit van tieners kunnen zijn.  Zoals de onderlinge vriendschappen  zijn en ze met elkaar omgaan zou zomaar realiteit kunnen zijn. Het verhaal laat goed zien dat niet iedereen dezelfde dingen overkomt en dat familie voor iedereen belangrijk is.

Het is erg beeldend geschreven, je waant je in de lasergamehal en bij Silvijn en Noor.  De spanning en de emoties in het verhaal zijn bijna voelbaar.

Het is een erg leuk en spannend boek wat aangeraden wordt voor lezers vanaf 10 jaar.

Boekrecensie Escape room 2.0- Maren Stoffels