Boekrecensie (Not so) Happy single - Ann Lemmens & Helene Van Herek

Wendy • okt 05, 2021

Ann Lemmens & Helene Van Herek

Ann Lemmens en Hélène Van Herck - midlife experts, oprichters van Wifty.be en auteurs van Midlife Kick - hadden de afgelopen jaren hon derden gesprekken met 40 plus-singles (M/V/X) en kwamen tot de conclusie dat de angst om voor altijd alleen te zijn vooral 's avonds en 's nachts de overhand neemt.

Recensie over   (Not so) Happy single

Ben jij het swipen op datingapps beu? Word je gek van goedbedoelde vragen over waarom je nog altijd single bent? Voel je je gefrustreerd omdat je je soulmate nog niet gevonden hebt? Valt het single leven je vooral zwaar tussen negen uur ’s avonds en vijf uur ’s morgens? Ann Lemmens en Hélène Van Herck – midlifeexperts, oprichters van Wifty.be en auteurs van Midlife Kick – hadden de afgelopen jaren honderden gesprekken met 40 plus-singles (M/V/X) en kwamen tot de conclusie dat de angst om voor altijd alleen te zijn vooral ’s avonds en ’s nachts de overhand neemt.

(NOT SO) HAPPY SINGLE

…is de ultieme survivalgids voor iedereen die zich minder alleen en meer verbonden wil voelen. Het boek heeft een sterke boodschap van geruststelling en hoop.

…leert je vakkundig daten, zodat je je beste en gelukkigste leven kunt leiden, alleen of met twee. En waarom niet met drie of meer? Altijd met een knipoog, want humor maakt alle relaties beter.

…brengt nieuwe inzichten aan de hand van pittige, eerlijke verhalen uit het echte leven. Met hartverwarmende reacties en boeiende expertise van Dirk De Wachter, Veerle Dobbelaere, Paul Verhaeghe, Jutta Borms, Mieke Mievis, Annemieke Dubois, Chris Verlinden, Ann Cuyvers en Annick Ruyts, en (h)eerlijke tips van First Dates UKgastheer Fred Sirieix.

…is een eyeopener voor iedereen die twijfels heeft over zijn/haar relatie.

Een radicaal plan om de liefde te vinden, van euforie tot het uur van de wolf. De opmaak van het boek is erg mooi, af en toe wat gekleurde bladzijdes, cupido's en kleine illustraties maken het tot een interessant boek. Na het zien van de inhoudsopgave is je interesse toch zeker wel gewekt. Het voorwoord neemt je mee in de sfeer van het boek. Ze hebben veel gesprekken gehad met honderden 40 plussers en dat is ook wel te merken. De diversiteit aan personen komt erg goed terug in het boek.

De opbouw van het boek is erg duidelijk, er staat een stelling waar iemand een reactie op geeft. daarna lees de je visie van Anne en de visie van Helene. Hun reactie is niet altijd eenduidig, maar toch zeker wel verhelderend. Ook staan er pagina's vol met tips  in waar je iets mee zou kunnen doen als het voor jou van toepassing is. Zo komen er dating tips voorbij over wat je kunt doen als je gaat daten of aan sexting doet.  Er komen ook verschillende experts aan het woord, zij bespreken onderwerpen en geven hun visie.

Conclusie is dat het voor een niet single, een eyeopener is. Dit omdat single zijn dus niet een groot feest is en je lekker kunt doen wat je zelf wilt. Voor singles staan er leuke tips in waar ze misschien niet aan gedacht hebben. Door de duidelijke indeling leest het boek erg fijn, informatie die je zoekt is makkelijk terug te vinden en de inhoudsopgave is erg duidelijk.

Hier kun je het boek vinden.

(Not so) Happy single - Ann Lemmens & Helene Van Herek

Uitgever:  Manteau