Boekrecensie Wild - Mel Wallis de Vries

Wendy • jan. 18, 2022
Boekrecensie Wild - Mel Wallis de Vries

Mel Wallis de Vries

Mel Wallis de Vries is de succesvolste jeugdthrillerauteur van dit moment: Met 'Vals' won Mel de prijs voor de Beste Vrouwenthriller in 2010, en het boek werd in 2011 bekroond als de beste Crimezone YA-thriller. Met haar thrillers 'Vals', 'Klem', 'Wreed', 'Shock', 'Schuld', 'Pijn' en 'Wild' won ze in 2012, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 én 2019 de Prijs van de Jonge Jury, en met Wreed won ze ook de Hebban Award voor de beste YA-thriller. Met Shock won Mel in 2015 de Hebban Award voor het beste Nederlandstalige YA-boek.

De boeken van Mel Wallis de Vries zijn razend populair. De verhalen zijn vlot, realistisch, en altijd spannend tot aan de allerlaatste bladzijde. De jeugdthrillers van Mel worden in diverse landen uitgegeven.

Recensie over Wild

Zeven jongeren besluiten na hun eindexamen een nachtje te kamperen in een onherbergzaam natuurgebied. Al snel verandert de droom in een nachtmerrie.  Hoe ver ga jij om te overleven?

Eindexamenreis naar Spanje. Het lijkt een droom die uitkomt voor een groep van zeven jongeren. Samen besluiten ze om een nachtje te gaan kamperen in een onherbergzaam natuurgebied. Al snel verandert de droom in een nachtmerrie. Om te overleven, zijn ze op elkaar aangewezen. Naarmate de dagen verstrijken, maken frustratie en angst zich meester van de groep...

Op de cover staat de tekst "Zou jij je vrienden kunnen vermoorden?" daar wordt je wel nieuwsgierig van.

Dit verhaal is er echt weer een van Mel Wallis de Vries. Er zijn zes hoofdstukken, elk hoofdstuk is een dag en wordt door een persoon verteld. Tussen door komen er krantenberichtjes en vlog berichten voorbij. De boeken van Mel hebben hun eigen kleur op de papiersnede , van dit boek is dat groen. De teksten van degene die weet hoe alles zit zijn dan ook in het groen geschreven.  Het is een spannend verhaal over tieners die met zijn allen op vakantie gaan. Liv, Jack, Rosalie, Eva, Britt en Fabian gaan met zijn allen na het eindexamen op vakantie. Het zou Mel Wallis de Vries niet zijn als dat goed zou aflopen.

De personages in het verhaal leer je allemaal goed kennen, de onderlinge banden komen ook uitgebreid aan bod. Sommige kennen elkaar wat beter dan dat ze anderen kennen.  Het verhaal leest erg fijn door de hoofdstukken die niet te lang zijn. Het verhaal is ook erg spannend, doordat alles zo uitgebreid beschreven is, is die spanning ook echt voelbaar.  Het is een boek om in een keer uit te lezen.

De conclusie is dat het weer een geweldige jeugdthriller zoals we van Mel Wallis de Vries gewend zijn.

Het leuke van de boeken van Mel Wallis de Vries is dat er trailers van zijn, hieronder kun je hem bekijken.

Eerder verschenen en door mij gerecenseerd