Boekrecensie Mijn bijbelverhalen - Tom Wright

Wendy • mei 04, 2024

Recensie over Mijn bijbelverhalen

In 138 bekende en minder bekende bijbelverhalen vertelt Tom Wright de essentie van de Bijbel, het grote verhaal van God en de mensen. Hij geeft duidelijk aan dat de Bijbel één geheel is, mede door bij de verhalen te verwijzen naar andere verhalen die ermee te maken hebben. Zijn taal is begrijpelijk, de verhalen blijven dicht bij de oorspronkelijke bijbeltekst en zijn theologisch sterk onderbouwd. Kleurrijke illustraties ondersteunen de verhalen. Deze kinderbijbel is om zelf te lezen en om voor te lezen, geschikt voor kinderen van 6-10 jaar.

De cover van het boek is erg mooi opgemaakt met folie elementen. Tom Wright heeft met dit boek 138 bijbelverhalen op een duidelijke manier geschreven zodat ook kinderen begrijpen waar het over gaat. Als je de inhoud bekijkt Zie je dat het boek verdeeld is in twee delen, Gods verhaal in het Oude Testament en Gods verhaal in het Nieuwe Testament. Ook staan er achterin het boek kaarten van routes en gebieden die in het boek voorkomen. De drijfveer voor Tom Wright om dit boek te schrijven is dat hij het idee heeft dat van alle verhalen er veel langs kinderen heen gaat. Voor zijn kleinkinderen wilde hij de verhalen wat verduidelijken. Corine van Oord heeft alle verhalen op een leuke en duidelijke manier vertaald.

De opmaak van het boek is erg mooi en duidelijk, alle verhalen staan op een eigen pagina met daarbij een verwijzing waar je het verhaal in de Bijbel kunt vinden. En als je verhalen zoekt die ermee te maken hebben dan staat dat ook aangegeven. Verder staat bij elk verhaal een pagina grote mooie kleurrijke illustratie van Helena Perez Garcia. Deze illustraties geven goed aan waar de verhalen over gaan.

Mocht je samen met je kinderen willen onderzoeken wat de Bijbel verhalen inhouden dan is dit een interessant boek om te lezen.

Het is een mooi boek om voor te lezen voor jonge kinderen of om ze het zelf te laten lezen, het is geschikt voor kinderen van 6-10 jaar.

Mijn bijbelverhalen - Tom Wright