Boekrecensie de eenhoorn van de zee - Ben Clanton

Wendy • sep 25, 2021
Boekrecensie De eenhoorn van de zee - Ben Clanton

Ben Clanton

Ben Clanton  is  een auteur van kinderboeken, hij is vooral bekend van de Narwal en kwal boeken.  Hij heeft het grootste deel van zijn tijd op deze planeet doorgebracht met lezen, tekenen, basketballen, tuinieren en wafels eten. Hij woont in Seattle met zijn vrouw  Kelsey. Zij is een fotograaf en ontwerper, hun zoon, dochter en een wilde goldendoodle genaamd Gigi (ook bekend als Wookie).

Recensie over  Narwal en Kwal 1 - De eenhoorn van de zee

Wanneer Narwal (een narwal dus) en Kwal (tja, een kwal) elkaar ontmoeten in de oceaan, begrijpt Kwal niet wat voor een soort beest Narwal is. Narwal moet het met hand (heeft hij niet) en tand (heeft hij wel) uitleggen. Narwal vindt Kwal trouwens ook maar een raar beest. Maar hij wil wél graag vrienden zijn. Ze zijn allebei gek op wafels, dus erg moeilijk kan dat niet zijn!

In het boek staan vijf hoofdstukken, de eerste is "Narwal is echt geweldig". Dat gaat veel leuks beloven. In het eerste hoofdstuk leer je Narwal en Kwal kennen en zij elkaar ook. Het zet meteen de toon voor de rest van het boek.

Het is een boekje met leuke verhalen van de dingen die Narwal en Kwal meemaken. Het is een graphic novel die  vol staat met leuke humoristische verhalen. Het staat vol met pagina grote en ook losse illustraties, ook zijn sommige pagina's opgemaakt als stripboek. Dit boek is erg goed te gebruiken om kinderen hun plezier in het lezen te laten ervaren. Tot aan de laatste bladzijde is het een verhaal vol grappen. De eenvoudige  illustraties maken het helemaal af. Je herkent in de tekening precies waar het verhaal over gaat. Voor kinderen vanaf een jaar of zes is dit een erg leuk boekje om te lezen. De zelfverzonnen woorden zijn ooit wat lastig, maar maken het verhaal wel helemaal af. En natuurlijk moeten de wafels ook genoemd worden. Want als je een narwal boekje hebt gelezen dan heb je zeker zin in wafels.

Voor degene die Narwal ook zo leuk vinden. Ondertussen is deel twee ook al verschenen, in oktober komt er nog een deel uit. Op de site van Ben Clanton is een tekenles te vinden, hier wordt uitgelegd hoe je zelf een Narwal kunt tekenen.

Hier kun je het boek vinden.

De eenhoorn van de zee - Ben Clanton

Vertaald door: Edward van de Vendel