Boekrecensie Een serenade voor Gina- Renée Olsthoorn

Wendy • apr. 02, 2022
Boekrecensie Een serenade voor Gina - Renée Olsthorn

Renée Olsthoorn

Renée Olsthoorn is auteur, blogger en vertaler. Na het behalen van de shortlist van de Harlequin Bouquet-schrijfwedstrijd in 2014 besloot ze verder te schrijven in het romantische feelgoodgenre. 'De Franse slag' was haar debuutroman. Inmiddels is de serie uitgegroeid tot een trilogie, met de delen 'Josefiens Zevende Hemel' en 'Een serenade voor Gina'. Ook heeft ze 'Zoete zomer dromen' geschreven en de eerste twee delen van de sportschoolserie zijn ook al (bijna) uit.

Recensie over Een serenade voor Gina

Schrijfster Gina is een Amerikaanse met Italiaans/Nederlandse roots en woont in New York City. Jason, de liefde van haar leven, is twee jaar geleden door een noodlottig ongeval om het leven gekomen, en Gina kan hem maar niet vergeten. Tijdens een van haar dagelijkse jogrondjes door Central Park ontmoet ze de Nederlandse Sven, een cellist en docent aan The Juilliard School of Arts. Sven wil Gina graag beter leren kennen, maar Gina is terughoudend. Ze ziet elke vorm van contact met Sven als verraad naar Jason toe. Ze probeert zich te focussen op het schrijven van haar nieuwe boek, maar Gina kampt met een writer’s block. Om haar te helpen biedt haar moeder Betsy haar een vakantie aan naar Nederland, om haar Haagse familie Boterenbrood te leren kennen. Geeft dit Gina meer inzicht in wie ze is en durft ze haar hart weer open te stellen voor de liefde?

‘Een serenade voor Gina’ is het laatste deel van de grappige en meeslepende Happy in de Hofstad-serie van Renée Olsthoorn. Eerder verschenen in de serie ‘De Franse Slag’ en ‘Josefiens zevende hemel’ over de andere leden van de Boterenbrood-familie.

Dit boek is het derde deel uit de Happy in de Hofstad trilogie, de andere delen zijn De Franse slag en Jozefiens zevende hemel. Voor dit deel is het wel leuker als je de  andere twee ook hebt gelezen, je hebt dan wat meer achtergrond informatie over de familie waardoor je sommige dingen in het verhaal beter begrijpt.

In dit verhaal staat  Gina centraal, ze  woont in Amerika maar komt naar Nederland om te proberen van haar writer's block af te komen.  Ze vind het lastig om een nieuwe relatie aan te gaan omdat ze nog steeds met haar overleden partner in haar hoofd zit.

Ook in de het derde deel komen weer veel  personages uit de andere delen voor. Als je alle delen hebt gelezen dan heeft de familie Boterenbrood geen geheimen meer voor je. Het is een fijne familie die voor elkaar klaar staat en elkaar altijd wil helpen.  Dit verhaal gaat, net als de andere delen, over liefde en romantiek. Familie blijft ook zeker een belangrijk punt, zeker als  er iets gebeurd wat voor hen erg spannend is.

De schrijfstijl van het derde deel is net zo fijn als van de andere delen. Het leest lekker en door de gebeurtenissen wil je verder blijven lezen. Dit derde deel heeft meer spanning als de andere delen, waardoor  het helemaal in 1 ruk uit te lezen is.  Dit deel is een mooie afsluiter van de serie. De familie leden waar je in de eerdere delen mee kennis hebt gemaakt komen hier ook in voor.

Ik had eerder al een boek van Reneé Olsthoorn gelezen, na deze serie weet ik dat dat ook zeker niet de laatste zijn geweest .Door haar fijne schrijfstijl droom je elke keer weer lekker weg in een andere wereld.

Meer van Renée Olsthoorn

Een serenade voor Gina Renée Olsthoorn

Uitgever:  Zomer & Keuning