Boekrecensie Escape boek - Ivan Tapia

Wendy • sep 23, 2021
Boekrecensie Escapeboek - Ivan Tapia

Ivan Tapia & Montse Linde

Ivan Tapia is ontwerper van raadsels. Hij is de stichter van Cocolisto, een uitgever van intelligentiespelletjes, zowel leerzaam als voor je plezier, en hij heeft samengewerkt met grote bedrijven. Tapia heeft drama gestudeerd en is schrijver en regisseur van de spectaculaire Escape Show, een theatershow gebaseerd op raadsels. De show is uitgevoerd in theaters in verschillende Spaanse steden, waaronder Barcelona en Madrid. Hij is de auteur van Escape boek. Júlia Gaspar maakte de illustraties, en Montse Linde hielp Ivan Tapia met de redactie van het boek.

Recensie over  Escape boek

Kraak de codes en puzzel je door dit interactieve verhaal. Voor iedereen die van escape rooms houdt is er nu ook dit spannende escape boek!

Kun jij uit dit boek ontsnappen?

Lia heeft een bijzonder talent: ze kan in het hoofd van anderen ‘inbreken’, precies daar waar iedereen zijn geheimen en herinneringen bewaart. Lia is voorzichtig met andermans geheimen, maar zijn anderen dat ook? Ze krijgt een uitnodiging van een geheim broederschap. Ze vragen haar om zich te bewijzen. Maar zijn ze wel te vertrouwen?

Ontsnap samen met Lia uit dit Escape Boek. Laat je hersens flink kraken en los de raadsels op om erachter te komen waar het verhaal verdergaat. Zorg er wel voor dat je op tijd weer weg bent, anders ben je gedoemd om eeuwig rond te dwalen in het hoofd van een ander...

Het is even kijken hoe het werkt maar dan zit je er al snel goed in. Het is veel lezen, wat ik deed. En het puzzelen namen de kinderen op zich. Als je begint dan wil je ook niet stoppen, aan het einde van elk hoofdstuk staat een raadsel waardoor je weer verder komt in het verhaal.  Het verhaal is erg leuk want je hebt constant het idee dat je in andermans hoofd aan het inbreken bent.

Het leuke aan het boek is dat zelfs met alle puzzels die je tegen komt, het verhaal nog steeds klopt. Je gaat van voor naar achter in het boek en daarna weer terug. Je hebt geen idee wanneer het boek uit is. En de hoofden van andere binnengaan is toch best spannend. Het boek is zeker aan te raden voor eind basisschool begin voortgezet onderwijs. Het heeft een leuk verhaal en de puzzels maken het allemaal nog leuker.

Er is ook een deel 2 beschikbaar.

Hier kun je het boek vinden.

Escape boek - Ivan Tapia & Montse Linde