Boekrecensie Flora's winter - Marli Elisa

Wendy • nov 28, 2022

Recensie over Flora's winter

Een zeer charmante klant van de BloemenBoerderij zet Flora’s leven op zijn kop. Een heerlijk winters kerstverhaal! Alleenstaande moeder Flora is gestrand in een tiny house bij haar ouders in de tuin. In de hoop dat ze haar noodlijdende BloemenBoerderij uit de rode cijfers kan halen, gaat ze kerstkransen maken. Als er tijdens een sneeuwbui een aantrekkelijke klant binnenwandelt om de Romantiek-krans te bestellen, heeft ze nog geen idee op hoeveel manieren deze man haar leven gaat veranderen… En waar kent ze hem van, is hij bekend van tv? Dan krijgt ze in december een mega order om zestig handgemaakte kransen te produceren. Lukt het Flora om dit voor kerst voor elkaar te krijgen?

In dit verhaal wordt je meegenomen in het leven van Flora, een alleenstaande moeder met een eigen bedrijf die ook nog eens een ontzettende chaoot is. De ingrediënten voor een leuk verhaal. Het is een verhaal wat erg lekker leest, het begint op 6 December en loopt door tot het einde van het jaar.  Het gaat over vriendschap, liefde, ruzie en dat allemaal rond de kerstdagen. Het liefdesleven van Flora loopt niet helemaal zoals ze het zou willen.  Maar ook dat komt uitgebreid aan bod.

Het is een erg leuke verhaal om te lezen, het is niet hele lang maar toch kom je veel te weten over de personages die meedoen. Elk van hen zorgt voor een eigen draai aan het verhaal. Het is een verhaal dat op vele vlakken herkenbaar is maar er zitten een paar momenten in het verhaal die het niet erg geloofwaardig maken. Maar het is zeker een vermakelijke novelle om te lezen  en draagt alvast een beetje bij aan de kerstsfeer.

Het  is dan een novelle, maar ik zou graag meer lezen over Flora, Flip en de rest.

Flora's winter - Marli Elisa

Uitgeverij: De verhalenfabriek