Boekrecensie Hotel Happiness - Floortje Sanders

Wendy • nov. 23, 2022

Recensie over Hotel Happiness

Check in bij Hotel Happiness voor een beetje geluk! Een humoristische feelgood in Amsterdam voor de liefhebbers van Jenny Colgan.

Hotel Happiness is het eerste deel van een nieuwe tweedelige feelgoodserie van Floortje Sanders. In deze serie probeert Lana opnieuw haar geluk te vinden in Amsterdam. Halsoverkop vertrekt Lana uit haar boerderij bij het Franse Annecy als ze erachter komt dat haar vriend Julien is vreemdgegaan. Ze gaat aan de slag in hartje Amsterdam bij het gezellige Hotel Happiness, waar ze omringd wordt door een tikje excentrieke maar hartelijke collega’s. Ook maakt ze kennis met Lenie uit de Jordaan, die zich als een moederkloek over Lana ontfermt. En als ze ook nog eens in de armen belandt van de aantrekkelijke Omar, wijst alles op een happy end. Maar het grote verdriet uit haar verleden heeft Lana nog geen plek gegeven. Kunnen Julien en zij écht zonder elkaar?

Ik mocht meedoen met de leesclub van  @ilonaslevenbijls. Dit boek is het debuut van Floortje Sanders en geen gewoon debuut, als je al vergeleken wordt met Jenny Colgan, dan ben je goed bezig. Floortje Sanders is een pseudoniem van Nelleke van der Oever- van Koningsveld, voormalig actrice en tegenwoordig werkzaam als toneelregisseur.

De cover van het boek nodigt je al echt uit om het boek te gaan lezen. Het is een erg vermakelijke feelgood, met ook wat trieste momenten. De personages maken het tot een erg leuk verhaal,  het personeel van Hotel Happiness en hun klanten  en Lenie hebben allemaal hun eigen rol in het verhaal. En dan heb je na tuurlijk ook nog Lana en Julien. Doordat je van alle personages veel te weten komt gaan ze ook echt leven in het verhaal en kom je momenten tegen waarbij je denkt te weten wat ze zullen gaan doen.  Het is leuk om te zien dat Lana zo goed wordt opgenomen bij haar nieuwe baan.

Het is een verhaal wat erg lekker leest, er gebeurd ook zo ontzetten veel in dat je door wil blijven lezen om erachter te komen of je goed zit met je voorspelling.  Door de twists in het verhaal moet je wel blijven lezen om erachter te komen hoe het allemaal zit. Er komen veel emoties voor in het boek, zo is er veel plaats voor verdriet, liefde en vriendschap. Er zitten ook veel leuke en hilarische momenten in het verhaal. Er zijn twee verhaallijnen die elkaar afwisselen, dit maakt het tot een erg compleet verhaal.

Het is een geweldig debuut en ik kijk dan ook zeker graag uit naar het tweede deel van de serie. Mocht je graag feelgood lezen dan is dit boek zeker een aanrader.

Hotel Happiness - Floortje Sanders

Uitgeverij: Luiting Sijthoff