Boekrecensie Museum Escape - James Hamer-Morton

Wendy • mrt. 27, 2022
Boekrecensie Museum Escape - James  Hamer-Morton

James  Hamer-Morton

James Hamer - Morton is een acteur en heeft al diverse verschillende Escaperoom puzzel boeken gemaakt. Over hem is niet veel informatie te vinden.

Recensie over  Sherlock Holmes Escape Room Puzzels

'Museum escape' is een meeslepende escaperoomervaring en een breinbrekend puzzelavontuur. Jij, Adam Peterszoon, bent een onverschrokken journalist die onlangs werd aangenomen door het tijdreisbedrijf Wexell Corporation. Je bent uitgenodigd in een ongewone galerie, gevuld met historische artefacten en kunstwerken, geschonken door een mysterieuze figuur. Naarmate de tijd verstrijkt, wordt het duidelijk dat je de mysteries van het museum moet ontrafelen om de wereld te redden. Met zes cryptische kamers om te verkennen, reist dit boek van het oude Egypte, via het Victoriaanse Engeland, naar het oude Griekenland - en ver, ver daarbuiten - en biedt het je een reeks verbluffende puzzels om op te lossen.

Het verhaal begint door een nieuwe functie voor meneer Peterszoon, bij het lezen van de eerste bladzijdes heb je meteen al het gevoel dat je op scherp moet staan. Wat heb je aan informatie nodig om de puzzel op te lossen en wat niet.

Dan begint de weg door het museum, er wordt gezegd dat je een uur hebt voordat de batterij van de token leeg is. Je puzzelt je een weg door het oude Egypte, Victoriaans Engeland, het oude Griekenland, restauratie, Mexico en de toekomst. Het leuke aan alle hoofdstukken is dat de puzzels er ook erg goed bij passen. Je komt erg veel verschillende dingen tegen. Kaarten, codes, kunst en zelfs kaas zijn een paar onderdelen van de puzzels. Er is nog zoveel meer, echt teveel om op te noemen.

Mocht je niet helemaal uit de puzzel komen dan kun je kiezen voor hints. Deze zijn er in verschillende gradaties, Moeilijk, medium en makkelijk. Mocht je de oplossingen zoeken, ook die staan in het boek. De puzzels zijn allemaal zo gemaakt dat ze echt goed in het verhaal passen, dat maakt het tot een erg leuk boek wat je het liefst in 1x uit wil werken om tot het einde te komen. Maar door het vele puzzelen zal dat niet lukken.

Het is een leuk boek om op je gemak te gaan zitten puzzelen. Het boek is een aanrader voor iedereen die graag leest en puzzelt. Ook is het een leuk boek om cadeau te geven.

Museum escape - James  Hamer-Morton

Uitgever:  Bbnc Cadeau